Czym jest skuteczny marketing?

Prowadzenie skutecznej działalności w firmie wymaga połączenia wielu różnych elementów. Bez względu na umiejętności, zasoby finansowe firmy i organizacyjne, zawsze powinniśmy mieć na uwadze kilka istotnych kwestii.

Najważniejsze wydaje się wyznaczenie i  odpowiedniej strategii biznesowej, marketingowej i wizerunkowej, a następnie wdrożenie jej realizacji. Bardzo ważne jest, by przy tym pamiętać, aby strategię marketingową opierać na możliwości zaspokajania potrzeb klientów. Istotne jest też, by strategia oparta była na możliwości osiągania pewnego i długookresowego zysku.

black (sxc.hu)

black (sxc.hu)

Przygotowanie strategii marketingowej  powinno być poprzedzone przeprowadzeniem dokładnych i profesjonalnych badań marketingowych. Wnoszą one do zaplecza marketingowego znajomość potrzeb grupy docelowej. Analiza marketingowa umożliwia m.in. ustalenie udziału w rynkuwielkości sprzedaży i kosztów umożliwiających osiąganie zysków. Ważne jest poddawanie ocenie nie tylko wszystkiego, co zostało zrealizowane przez naszą firmę, ale także, a właściwie przede wszystkim skonfrontowanie tego z osiągnięciami konkurencji.

Marketing w firmie powinien opierać się na zrozumieniu i przekonaniu klientów do tego, że dobry produkt nie może być równoznaczny z niska ceną.

Niezwykle duże znaczenie ma rozpoznanie otoczenia konkurencyjnego, a zwłaszcza czynników którymi poszczególne organizacje wyróżniają się na rynku. Poznanie otoczenia (zarówno bliskiego jak i dalszego) pozwala ustalić możliwe szanse rozwoju, a także sposoby unikania zagrożeń.

Wiele osób zadaje sobie pytanie jaki to jest skutecznym marketing? Myślę, że oznacza to ciągłe zwiększanie efektywności i wykorzystywanych zasobów firmy  poprzez eliminowanie zbędnych kosztów, a także unikanie strat i przygotowanie do sytuacji kryzysowych.

Informacje o użytkowniku


Warto zobaczyć również następujące wpisy

Dodaj swój komentarz do tego wpisu

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany *


8 × = 32