Trening obwodowy, a wytrzymałość i siła

Trening obwodowy jest jedną z form i sposobów pracy nad swoją kondycja fizyczną oraz poprawy wyglądu ciała. Takie treningi mogą mieć charakter wytrzymałościowo – siłowy, wytrzymałościowo – szybkościowy, oraz wytrzymałościowo – spalającego tkankę tłuszczową. Ponadto poszczególne elementy treningów mogą wpływać na twoją gibkość, zwinność jak i poprawienie techniki wykonywanych ćwiczeń. W zależności od założonych sobie celów możemy realizować trening dobierając odpowiednie zestawy ćwiczeń, a także parametry ich wykonywania.

Każda dyscyplina sportowa, w których istotna jest siła, istotną role odgrywa także ogólna wytrzymałość organizmu. Projekty konstrukcji swojego treningu z tego względu mogą być bardzo zróżnicowane. Dobór ćwiczeń powinien uwzględniać ćwiczenia specjalne, kształtujące poszczególne partie, jak i bardziej kompleksowo, oddziałując na kilka partii jednocześnie. Należy jedna pamiętać, że wykonując ćwiczenia specjalne, należy również pamiętać o tych mięśniach, które mają skłonność do osłabienia swojej siły.

Od sprawności i siły mięśni o których najczęściej się zapomina odpowiedzialna jest częstotliwość treningowa. Ważne, aby wraz ze zdobywanym doświadczeniem doskonalić swój plan treningowy i techniki poszczególnych ćwiczeń. Intensywne treningi podczas których ćwiczymy więcej niż dwie partie, powinny być zasadniczo krótkie. Za długi trening obniży naszą wytrzymałość siłową i nie będziemy w stanie zachować właściwej wydolności i pracy mięśni.

trener(sxc.hu)

trener(sxc.hu)

Tagged with:     , , ,

Informacje o użytkowniku


Warto zobaczyć również następujące wpisy

Dodaj swój komentarz do tego wpisu

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany *


7 − = 6